OFFROAD OULU

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Hauskaa ja haasteellista maastoautoilu kevättä toivoo OffRoad Oulu ry.

Kirjoittaja Aihe: MYYTY  (Luettu 12577 kertaa)

saapas

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 15
    • Profiili
MYYTY
« : Toukokuu 24, 2012, 16:47:51 »

- Ajettu n. 245 tkm
- Automaatti
- Uusvanha jakovaihteisto (offroad-pajalta)
- Taakse vaihdettu True-Track torsen murkula, huoltovapaa, ajettu n. 40 tkm
- Keskilukko ja alennusvaihteisto
- 1vko sitten jakopään hihnaremppa + rullat !!
- Takapenkit
- Eberi lisälämmitin
- Uusi Vartan AGM akku, isoin mitä mahtui
- Lisäpitkät keulalla
- 1,5" korotus + jäykemmät jouset
- Hyvät talvirenkaat
- Hyvät kesärenkaat
- Tuliterä tuulilasi löytyy varastosta
- Ruosteremppaa tehty viime kesänä
- Jarrupaloissa ja -levyissä hyvin kulutuspintaa

Moottorista katkesi kukkopojan akseli toisesta päästä, tämä korjattiin 2vko sitten, mutta nyt ilmeni että
jonkin pultin (en tiedä tarkkaa nimeä) kierteet löystyi ja pitäisi koneistaa uudestaan. Hinta arvio tuolle
oli 1000e + ja en enää itse tuohon ryhdy, eli lantikka menee myyntiin.

Olen poissa paikkakunnalta viikonlopun, mutta kysymyksiä voi laittaa tulemaan.





Huom! Kuvissa ei näy korotussarja ja astinlaudat on otettu pois.



« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 25, 2012, 16:57:08 kirjoittanut saapas »
Kirjattu

anssi80

  • Suunnistustoimikunta
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 109
    • Profiili
Vs: M: Discovery 1 -95 Tdi
« Vastaus #1 : Toukokuu 25, 2012, 12:34:30 »

Laitatko puhelinnumeroa esille niin vois vaikka soitella?
Kirjattu

saapas

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: M: Discovery 1 -95 Tdi
« Vastaus #2 : Toukokuu 28, 2012, 04:57:30 »

kannattaa soitella 17:00 jälkeen.
Niin ja auto sijaitsee Oulussa, tällä hetkellä Mika Kaukon korjaamon pihalla.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 25, 2012, 16:58:44 kirjoittanut saapas »
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: M: Discovery 1 -95 Tdi
« Vastaus #3 : Toukokuu 28, 2012, 05:10:55 »

Asian vierestä; onko kukkopoika sama kuin keinuvipu?
Kirjattu

Jussi R

  • OffroadOulu:n jäsen
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 144
    • Profiili
Vs: M: Discovery 1 -95 Tdi
« Vastaus #4 : Toukokuu 28, 2012, 07:48:36 »

Yleensä ollu joo.
Kirjattu

saapas

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: M: Discovery 1 -95 Tdi
« Vastaus #5 : Toukokuu 28, 2012, 08:44:30 »

Joo, sama asia.
Eli tuohon vaihdettiin uusi kukkopojan akseli, mutta se vika mikä jäi piiloon, oli että sen perimmäisen kiinnityspultin kierteet oli
antanut periksi tms. ja se pultti/venttiilikopan kansi ei kiristy kunnolla. Tämä selitys tulee nyt huonosta ulkomuistista, mutta
korjaajalta saa varmasti seikkaperäisen selityksen asialle. Lääke ongelmaan oli korjaajan mukaan koneistaa kierteet uudestaan kanteen/lohkoon.

Tuohon remppaan en enää itse jaksa lähteä.

Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: M: Discovery 1 -95 Tdi
« Vastaus #6 : Toukokuu 28, 2012, 18:15:49 »

Kuinka lujan pultin kierteet pitää saada ehjättyä? Helicoil/recoil/tms. korjaus on kyllä tosi helppo,
mutta tiedä sitten kestääkö kotikonstein (käsipora) tehtynä kannenpulttien tasoista käyttöä.

Tämä siis olettaen että pultti on sen kokoinen, että siihen löytyy helicoil/recoin korjaussarja.
Kirjattu

Arppa

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: M: Discovery 1 -95 Tdi
« Vastaus #7 : Toukokuu 28, 2012, 20:35:24 »

Mikä kone tuossa on, onko sama kuin vm-90 discossa vai onko jo se seuraava äkäsempi malli?
Kirjattu

saapas

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: M: Discovery 1 -95 Tdi
« Vastaus #8 : Toukokuu 29, 2012, 05:22:56 »

Kuinka lujan pultin kierteet pitää saada ehjättyä? Helicoil/recoil/tms. korjaus on kyllä tosi helppo,
mutta tiedä sitten kestääkö kotikonstein (käsipora) tehtynä kannenpulttien tasoista käyttöä.

Tämä siis olettaen että pultti on sen kokoinen, että siihen löytyy helicoil/recoin korjaussarja.

Käsitin että kierteet olisi mennyt kannesta, ei pultista, mutta tuosta ei minulla nyt varmaa tietoa.

Kirjattu

saapas

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: M: Discovery 1 -95 Tdi
« Vastaus #9 : Toukokuu 29, 2012, 05:25:48 »

Mikä kone tuossa on, onko sama kuin vm-90 discossa vai onko jo se seuraava äkäsempi malli?

2,5L Tdi, nyt menee huonosta ulkomuistista mutta olikohan jotain 120+hp. Voin tarkistaa rekisteriotteesta.

Automaatti toiminut moitteetta. Siihen pitäisi tälle kesää varmaan vaihdattaa uudet öljyt.
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: M: Discovery 1 -95 Tdi
« Vastaus #10 : Toukokuu 29, 2012, 13:19:37 »

http://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_Discovery mukaan ykkösdiscon moottori on:

- 2.5 L 200Tdi TD I4 89-94
- 2.5 L 300Tdi TD I4 94-99

Kakssatasessa on 83 kW / 264 Nm (Defenerissä vähemmän) ja kolmisatasessa samanverran kovan askin kans, automaattien kera 91 kW / 280 Nm.
Kirjattu

Arppa

  • OffroadOulu:n hallitus
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: M: Discovery 1 -95 Tdi
« Vastaus #11 : Toukokuu 29, 2012, 22:07:39 »

http://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_Discovery mukaan ykkösdiscon moottori on:

- 2.5 L 200Tdi TD I4 89-94
- 2.5 L 300Tdi TD I4 94-99

Kakssatasessa on 83 kW / 264 Nm (Defenerissä vähemmän) ja kolmisatasessa samanverran kovan askin kans, automaattien kera 91 kW / 280 Nm.
Mulla on käsitys että 200tdi ja 300tdi koneiden vaihteistoja ei pysty bolt-on vaihtamaan ristiin, tietääkö kukaan varmaksi tätä sanoa. Sillä kyselen, kun mullahan on tuo 200tdi kone tuossa liki joutilaana ja jotakin suunnitelman tynkää tässä mielessä itää
Kirjattu

saapas

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: M: Discovery 1 -95 Tdi
« Vastaus #12 : Toukokuu 30, 2012, 20:38:07 »

Tässä vielä yksi kuva, kuvassa näkyy korotus ja astinlaudat poistettu



Kuvan saa isommaksi avaamalla sen erikseen.
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: M: Discovery 1 -95 Tdi
« Vastaus #13 : Toukokuu 31, 2012, 08:00:15 »

Mulla on käsitys että 200tdi ja 300tdi koneiden vaihteistoja ei pysty bolt-on vaihtamaan ristiin, tietääkö kukaan varmaksi tätä sanoa. Sillä kyselen, kun mullahan on tuo 200tdi kone tuossa liki joutilaana ja jotakin suunnitelman tynkää tässä mielessä itää

Mitäs se haittaa vaikka vaihteistot olis erilaisia, vaihdat lootat kans? Tulee tosi nätisti koko pakettina (moottori+laatikko+jakis) kun ottaa syylärin ja sen etupellin pois.

Vai haluutko automaatin? Laitat ton 300tdi:n kuntoon, ei ys kierre voi olla ihan kamala temppu, jos itse purkaa osan valmiiksi, vaikka joutus koneistamolla teettään sen kierteen.
Kirjattu

Paavo

  • Valvoja
  • Newbie
  • ***
  • Viestejä: 2510
    • Profiili
Vs: M: Discovery 1 -95 Tdi
« Vastaus #14 : Toukokuu 31, 2012, 10:04:53 »

Pikahaulla löytyi tällanen: http://www.landyzone.co.uk/lz/f7/replacing-200tdi-300tdi-defender-178193.html
Ilmeisesti moottorin sovitus laatikkoon on ~OK, vaikkei kaikkia pultteja saakaan kiinni, mut paljon pientä muuta säätöä luvassa.
Ja tuo linkki on siis defestä, ei mitään hajua onko discon tiulanne just samanlainen pakoputkien ja öljynjäähdyttimien jne. suhteen.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.036 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.